R.K. Zorgcentrum Roomburgh is een verzorgingshuis in Leiden en staat bekend om de kleinschaligheid van de organisatie, om de wijze van samenwerking en om de rol die Roomburgh vervult in de wijken en de regio waar Roomburgh actief is. Roomburgh is als één van de weinige zorgaanbieders in de regio zelfstandig en dat betekent korte lijnen en een prettige werksfeer. Roomburgh biedt onder andere thuiszorg, wonen met zorg (zowel PG als somatiek), huishoudelijke ondersteuning, dagbesteding, casemanagement en maaltijdbezorging. Wij willen zorgzaam, betrokken en gastvrij zijn en vinden dat men op goede zorg moet kunnen rekenen.

Wie ben jij als zorgadviseur?

  • Je bent, tot de cliënt in zorg is, het aanspreekpunt voor cliënten en hun naasten betreffende vragen over wonen, zorg en welzijn;
  • Je bent verantwoordelijk voor een goede informatievoorziening naar zowel de cliënt als de interne organisatie over wensen, mogelijkheden en gemaakte afspraken;
  • Je bent verantwoordelijk voor de begeleiding van de cliënt tijdens de periode tussen de aanmelding en het moment dat de cliënt in zorg komt;
  • Je bent verantwoordelijk voor snelle en correcte transferzorg en intramurale overplaatsing;
  • Je bent in staat om zelfstandig te werken in een klein (3 personen) zelfsturend team;
  • De werkzaamheden worden uitgevoerd uitgaande van de missie en de zorgvisie van Roomburgh.

Wat zijn zoals je werkzaamheden?

  • Beheert de wachtlijsten, draagt zorg voor rapportage en registratie;
  • Begeleidt de cliënt tussen aanmelding en in zorgopname (wlz & ELV);
  • Bepaalt de urgentie van opname in samenwerking met de betrokken zorgleverancier, de zorgvrager en diens netwerk;
  • Bevordert een snelle opname van de cliënt, realiseert een effectieve en efficiënte instroom van cliënten en bevordert een maximale bezetting van de capaciteit van de organisatie;
  • Verwerkt de binnenkomende indicaties en inventariseert de gewenste zorg;
  • Legt bij controle (her)indicaties verantwoording af aan de desbetreffende organisaties (CIZ, Zorgkantoor).
  • Informeert betrokken zorgaanbieders, cliënten of vertegenwoordigers;
  • Verzorgt toewijzingen vanuit de indicaties naar de thuiszorgorganisatie;
  • Vraagt in overleg met de zorgteams een herindicatie aan.

Wat breng jij mee?

  • Enthousiasme en tact om nieuwe cliënten en hun familie goed te informeren en zich vanaf het begin welkom te voelen;
  • HBO werk- en denkniveau en aantoonbare werkervaring;
  • Vaardigheden en kennis op het terrein van zorgbemiddeling;
  • Is op de hoogte van wet- en regelgeving (WLZ, zorg, privacy);
  • Heeft goede computervaardigheden en kan werken met geautomatiseerde systemen, ervaring met Vecozo, NEDAP en berichtenverkeer is een pré.
  • Onderhandelingsvaardigheden;
  • Een integere, tactvolle, flexibele en servicegerichte instelling;
  • Goede kennis van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Wat bieden wij jou:

  • Een kleine organisatie met korte lijnen en een hecht team bestaande uit 3 zorgadviseurs.
  • De CAO Verpleeg- en Verzorgingshuizen & Thuiszorg is van toepassing.
  • Het betreft een tijdelijk dienstverband vanwege zwangerschapsvervanging van 1 september 2021 t/m 31 januari 2022.

Solliciteren of meer weten?

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met zorgadviseur Judith Rippe via 071-589 22 00 of zorgadviseur@roomburgh.nl. Zie jij deze tijdelijke functie zitten en denk je dat wij matchen? We gaan graag met je in gesprek. Mail je motivatie en CV  naar info@roomburgh.nl t.a.v. Bert Buirma.