Klachtenfunctionaris
Waar kunt u terecht wanneer u een klacht heeft?
Wat te doen als u een klacht heeft?
Elise Huig is de klachtenfunctionarissen van Roomburgh. Zij is te bereiken via ehuig@roomburgh.nl en via het algemene nummer van Roomburgh: 📞 071 589 2200.
Onze medewerkers doen iedere dag weer hun best om optimale zorg te leveren en welzijn te bevorderen. Toch kan het gebeuren dat een bewoner/cliënt of diens vertegenwoordiger niet tevreden is. Het is belangrijk dat het voor iemand met een klacht of een punt van aandacht eenvoudig is om dit te melden, want van klachten kunnen wij leren. Daarnaast willen wij het vertrouwen van een ontevreden cliënt herstellen. Deze klachtenregeling helpt daarbij door te beschrijven hoe wij zorgvuldig met klachten omgaan.
Taken van de klachtenfunctionaris
U kunt hier terecht om advies te vragen als u ontevreden bent of een klacht heeft en er met de desbetreffende medewerker van de afdeling of teamleider er niet uit komt. De klachtenfunctionaris is goed op de hoogte van de klachtenregeling van de zorgaanbieder. De klachtenfunctionaris kan u helpen de juiste weg te vinden voor het oplossen van uw klacht. De klachtenfunctionaris kan ook tussen u en Roomburgh bemiddelen. Bijvoorbeeld door een gesprek te regelen tussen u en uw zorgaanbieder of door met u mee te gaan naar zo’n gesprek. Ook kan de klachtenfunctionaris u helpen met praktische tips, bijvoorbeeld als u uw klacht op papier wilt zetten. De hulp van de klachtenfunctionaris is gratis.
Onze kernpunten
- Klachten worden altijd heel serieus genomen
- Van klachten kunnen wij leren en verbeteren
- Fouten zijn menselijk maar moeten wel worden gehoord
- Geschonden vertrouwen kan worden hersteld
- Klachtenfunctionaris is onafhankelijk

Meer weten?
Neem dan contact met ons op.